Bad Thuesday - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart Milatz - WaarBenJij.nu Bad Thuesday - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart Milatz - WaarBenJij.nu

Bad Thuesday

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

25 Oktober 2006 | Australië, Sydney

Hey allemaal,

hier weer een berichtje... Vandaag ook in het engels omdat mijn engelse vrienden erom vragen...

Vandaag was niet zo'n leuke dag voor mij... Het begon al met de trein naar het centrum, die had 20 minuten vertraging. Dus ik 10 minuten te laat op het werk. Baas boos dat ik niet belde bla bla. Na 2 uur gewerkt te hebben in het cafe moest ik een bestelling opnemen dus dat deed ik. Maar ik vergat de tafel voor het eten te dekken. Dus dat was de druppel die de emmer deed overlopen voor die klote Chinese baas van mij en hij zei dat ik naar huis kon gaan en niet terug hoefde te komen... Alleen donderdag om het geld en de fooien op te komen halen.

Op het moment was er een groep met Thaise mensen in het restaurant die mij erg leuk vinden omdat ik een beetje Thais spreek. Ze zeiden dat ze er elke dag komen eten omdat ik er werk. Ze werden boos op de baas en zeiden: We love you Bart. Dat was wel een emotioneel moment dat ze dat zeiden. En nu komen ze niet meer lunchen met z'n 14en in het cafe :).

Nou dit was niet het enigste dat fout ging. Ik ben naar huis gegaan en voelde best klote dat ik na 1 week ontslagen ben. Ik ben thuis en een uur later komt m'n huisgenoot binnen. Hij legt 90 dollar op tafel en zegt dat ik vrijdag het huis uit moet. Hij vindt dat we te veel verschillen. Ik denk dat het komt omdat hij heel erg in god gelooft en ik minder en hij is 10 jaar ouder en heeft full time baan. Hij zei dat ook een reden was dat ik hem ongeluk breng. Toen we boodschappen gingen doen kregen we namelijk een klapband omdat hij niet omlette en keihard over de stoep reed. Dus hij zegt dat dat door mij komt.

Dus jah het was echt een klotedag voor me. Er is wel wat positiefs, ik heb een kaartje voor Kylie Minogue :D. Voor haar eerste concert in Australie sinds ze hersteld is. Ik zit wel helemaal achterin de zaal maar dat maakt me niks uit.

Die avond ben ik ook naar de bioscoop geweest om een beetje te ontspannen en de slechte dag te vergeten.

Vandaag (woensdag) gaat het al weer beter. Zo heb ik al een nieuwe goedkopere accomodatie gevonden in Sussex Street, in de Millenium Towers op de 8e verdieping. Het ligt in het centrum dus ik hoef niet steeds met de trein. Ook is er een zwembad en een gym (dat hebben alle gebouwen hierin Sydney) dus dat is gaaf :D.

Nou dat was het, ik ga nu op zoek naar een baan en hoop die snel te vinden.

Groetjes...








Hey everybody,
here is finally a message from me in English. There can be some grammer mistakes in it but I hope you can understand it at least :).

Today was not a good day for me. It already starts in the morning when I had to take the train to my work. The train had 20 minutes delay so I was 10 minutes to late at work. The boss was angry at me why I didnt call him bla bla.
Anyway after 2 hours work I had to take a order. But I forget to set up the table for the food. So the stupid Chinese boss angry at me and said I can go home and don't have to come back. The jerk. I come thursday to get my money and tips from past week. I hope he give it or I kill him ;).

At the moment I had to leave the cafe there was a group of Thai people who come there everyday. I said goodbye I go home now... They said see you tomorrow Bart! I said No, I dont come tomorrow because I'm fired. So the group become angry at the boss... They also said We Love you Bart and good luck. They don't come to the cafe anymore I think hehe.

If you think this was the only problem you are wrong. I come home at my place and after 1 hour my hosuemate arrive. He give me money back and said I have to move out before friday. He said we don't share anything of same interest and are too different persons. He also said I bring him bad luck because he got a flat tire... But that was his own fault because he drive too crazy lol.

So it was a really bad day for me. The only good thing is that I bought a ticket for the first Kylie concert :D. So now I'm a bit more happy. I also went to cinema which was very nice.

Today, wednesday is already better. I found a good room in the centre of Sydney, in Sussex Street. This place is much better, it's cheaper, it has swimming pool and gym, so... I move there tonight.

So this is the news for today. I'm going to look for a job now and hope to get it soon.

XXXX Bart

  • 25 Oktober 2006 - 07:25

    Simone:

    jeetje wat een rot dag zeg echt k*t voor je. wel leuk dat je een kaartje heb voor kylie hé
    kus

  • 25 Oktober 2006 - 13:53

    Dorien:

    Hé Bart. Dat is balen zeg. Maar zoals ze hier in Nederland zeggen ( of is dat echt alleen Johan Cruyff? ) Elk nadeel heb zijn voordeel. Hou je taai! Gr. dorien

  • 26 Oktober 2006 - 07:42

    Am:

    Hey baby,

    Joop Joop.. Finally you have Eng version!! Great! :) so now I can understand it too.. Even mostly i will know when we chat or sms already.. Well..I really wish i can be there with you babe..Really.. I miss you so much!!

    Lots of Love from BKK..

    Jooooooooooooooooop!

  • 30 Oktober 2006 - 01:57

    Tammy...:

    See..Most Thai people are nice...lol
    About ur previous housemates..i have to say that they seem sooo stupid!!! how could they think that u brought them a badluck.. ediot!!!
    However, things are getting better there now..
    Good luck bart.. ; )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

SINGAPORE (1 Oct '06 - 8 Oct '06) AUSTRALIA (8 Oct '06 - 4 Jan '07) NEW ZEALAND (5 Jan - 17 March '07) THAILAND (18 March - 19 May '07) NETHERLANDS (20 May 20 Sept '07) BANGKOK, THAILAND (21 Sept - 30 Sept '07) SYDNEY, AUSTRALIA Business, Insearch/UTS (Oct '07 - Oct '08) Travelling, work (Oct '08 - March '09) Business, UTS (March '09 - March '11)

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 57088

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2006 - 31 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: